





A csütörtöki közgyulésről
A szeptember 6-i közgyulés legfontosabb témája a „Belváros rehabilitációs tervének koncepciója” volt. A testület a határozati javaslat első részét 18 igen 9 nem és 1 tartózkodás, a második részét 27 igen 0 nem és 1 tartózkodás mellett elfogadta…
A belváros rehabilitációs tervének koncepciója kapcsán az előterjesztés alapjaként szolgáló tanulmányt készítő Győri Építész Muhely és a Győri Mérnök Muhely nevében Sándor János tett szóbeli kiegészítést. Mint mondta, érdemes újragondolni a győri belváros helyzetét, és meggyőződésük, hogy érdemes pénzt fektetni a rehabilitációba.
A tanulmányt pontokba szedve ismertette. Elsőként említette a belvárosi terek megújítását, köztük a Széchenyi tér, Dunakapu tér, Bécsi kapu tér, a II. János Pál pápáról elnevezett színház előtti tér, a Megyeháza előtti tér rehabilitációját. Hangsúlyozta, ezek emblematikus pontjai városunknak, turisztikai forgalmat generálnak, amelyeket ki kell használni.
A tanulmány egy másik sarokpontja a közlekedés. Ezzel kapcsolatban kifejtette, érdemes lenne a belvárosból az átmenő forgalmat kiiktatni, az ide érkező forgalmat a belváros peremén megállítani. Ehhez parkolóházak, mélygarázsok építése szükséges.
Fontos megvizsgálni az önkormányzat saját ingatlanjaiban rejlő lehetőségeket is. Emellett pedig kiemelt fontosságú, hogy növekedjen a belvárosi zöldterületek száma, amely jó hatással lenne a belváros arculatára.
A közlekedés kérdéséhez kapcsolódva Bogár Zsolt közlekedéstervező (Győri Mérnök Muhely) kifejtette, az átmenő forgalmat kell kivinni a belvárosból, ehhez azonban körüljárhatóvá kell azt tenni. A belvárosi autómentesítés tömeges parkolási igényt vet fel, amelyre parkolóház és mélygarázs építés lehet a megoldás. Hozzátette, szükséges lenne a belvárosban egy kelet-nyugati irányú gyalogos tengely létrehozása is.
A képviselők a vita után a határozati javaslat első részét 18 igen 9 nem és 1 tartózkodás, a második részét 27 igen 0 nem és 1 tartózkodás mellett elfogadta.
A közgyulés tárgyalta „Az Európai Mobilitási Hét és Autómentes Nap 2007. évi megrendezése” címu előterjesztést (tervezett programjai itt), amelyet 27 igen 0 nem 1 tartózkodás mellett elfogadott a testület.
A közgyulés anyagai