Újabb gyémánt díjak Győrnek
Tavaly négy győri városimázst építő attrakció szerezte meg a rangos gyémánt díjat, az idén pedig ötből öt kategóriában nyert városunk, ezzel az Országos Városmarketing Díj Gyémánt ranglista első helyezettje lett…
Harminc magyarországi településről összesen 53 pályázat érkezett, amelyek egy-egy jó gyakorlatot jelentenek. „A díjazottak jó példával szolgálhatnak az ország többi települése számára, hiszen élen járnak a marketingtevékenység terén, ennek megfelelően sikeresek is.” – fogalmazott dr. Piskóti István, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja, a zsűri elnöke, aki hozzátette, a díj egy védjegy, egy szakmai visszajelzés, hogy a munka, amelyet az adott városban folytatnak, jó irányba tart.
A győri önkormányzat már tavaly is sikeresen szerepelt, egy évvel ezelőtt a Győri Meséskönyvem sorozatot, az Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztivált népszerűsítő kisfilmet, a Győri Balett tevékenységét, valamint a Győrkőcfesztivált ítélte példaértékű „terméknek” a zsűri. Az idén ezt a teljesítményt is sikerült megfejelni, hiszen öt győri produktum szerepelt a jelöltek között, és végül mind az öt elnyerte a rangos gyémánt díjat. Az „Egy város, ezer élmény” óriásplakát kampány a külső kommunikációs megoldások és tartalom kategóriában, a Szent László Napok a rendezvény – esemény kategóriában bizonyult elismerésre méltónak. A Győr Bike kerékpárkölcsönző hálózatot a városfejlesztési projektek marketing programjai, kampányai kategóriában emelték ki, míg a városmárka-, városimázsépítő nem-marketing teljesítmények kategóriában két győri attrakció is elnyerte a díjat: A Győri Audi ETO KC és a Győri Filharmonikus Zenekar is fontos építőköve a város imázsának. A Magyar Marketing Szövetség célja, hogy ezek a jó gyakorlatok ne csak egyszeri lelkesedésből fakadjanak, hanem a települések tartósan törekedjenek a kreatív megoldásokra, ezért a gyémánt ranglistát az egymást követő két évben elnyert díjak alapján állítják össze. Mivel városunk 2015-ben és 2016-ban összesen kilenc gyémánt díjat szerzett, így a ranglista első helyezettjének járó üvegplakettet is elnyerte.
„A győri önkormányzat 2006 óta szisztematikus munkába fogott annak érdekében, hogy megváltoztassa a városról korábban kialakult képet. Ma már mindenki számára nyilvánvaló, hogy Győr nem csupán ipari város, de a kultúra és a sport fellegvára és a hazai turisztikai célpontok egyik legkeresettebb állomása.” – fogalmazott lapunknak Domanyik Eszter, a polgármesteri hivatal Városmarketing és Programszervezési Főosztályának vezetője. Hozzátette, az önkormányzat ebbéli törekvésében kitűnő partnerekre talált, hiszen a győri intézmények, szállásadók és turisztikai szakemberek együttműködésben tesznek a város imázsának továbbépítéséért. „A tavaly és az idén elnyert díjak is jól mutatják, hogy a város népszerűsítésén nagy csapatban dolgozunk, amelyben nem csak a fesztiválok szervezői, de a kulturális intézmények, társulatok, sőt sportegyesületek is tevékeny részt vállalnak. Ez az az összefogás, amely sikerre vezeti a várost.” Pápai Nikolett, a városháza marketing referense hozzáfűzte, igyekeznek minden olyan lehetőséget megragadni, amelyen be tudják mutatni, mi mindent kínál Győr az itt lakóknak és a hozzánk látogató turistáknak. „Fontosnak tartjuk, hogy a nagyközönség mellett a szakemberek figyelmét is felhívjuk az itt folyó munkára, törekvéseinkre. Az elmúlt években számos díjat nyertünk már, a versenyeken pedig éppen azért veszünk részt, hogy értékelhessük a szakma visszajelzéseit, amelyek újabb motivációkat, szempontokat adnak a számunkra.”
A díjátadót annak a Város- és Turizmusmarketing Konferenciának a részeként tartották, amelyen – városunk számos jó gyakorlata miatt – Győrt is előadónak kérték fel. Az előadást Jakab Petra, a városháza idegenforgalmi referense tartotta Győri városmárka - Így csináljuk mi! címmel. „Előadásomban magam is azt a széleskörű együttműködést mutattam be, amellyel együtt építjük a „Győr márkát”. Ezt jól példázza, hogy 2011-ben az önkormányzat, az egyetem és az Audi közös szlogent választott, és azóta a „Jövő Győrben épül” jelmondathoz rengetegen csatlakoztak. Bemutattam az „Egy város, ezer élmény” kampányunkat is, amelynek lényege, hogy nem szeretnénk Győr egyetlen sajátosságát kiemelni és csak arra fókuszálni, hanem éppen a sokszínűségét hangsúlyozzuk, hiszen úgy gondoljuk, városunk annyi szépséget, annyi értéket és lehetőséget rejt, hogy mindenkinek tartogat valami kihagyhatatlant.”