image
image
image
image
image
image
image
image

Győr a városmarketing nagykövete

Négy gyémánt díjjal és a városmarketing nagykövete címmel ismerték el az önkormányzat és intézményeinek azt a munkáját, amellyel a várost és kínálatát népszerűsítik.

 

A Magyar Marketing Szövetség Márkamonitorral közösen kiírt országos pályázatán négy győri attrakció is elnyerte a 2015-ös városmarketing gyémánt díjat. A gyermekek körében nagy népszerűségnek örvendő Győri Meséskönyvem foglalkoztató, városismereti verses kiadvány-sorozat a belső, míg az Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztivált népszerűsítő kisfilm a külső kommunikációs megoldások és tartalom kategóriában érte el a kiemelkedő sikert. A városmárka, városimázs építő nem-marketing teljesítmények kategóriájában a Győri Balett tevékenységét ismerték el a díjjal, míg a rendezvény-esemény kategóriában a Vaskakas Bábszínház által benevezett 8. Győrköcfesztivál érdemelte ki a gyémánt minősítést. Győr a legaktívabb nevezőként a legtöbb jó marketing megoldást vonultatta fel, így a városmarketing 2015 évi nagykövetévé nevezték ki, Egerrel egyetemben.

 

A Magyar Marketing Szövetség által meghirdetett Országos Városmarketing Díj célja az volt, hogy a városok fejlesztésében egyre fontosabbá és egyre intenzívebbé váló marketingtevékenységre, annak gyakorlati hasznára felhívják a figyelmet, a jó megoldások elismerésével pedig hozzájáruljanak az igényes, szakmailag helyes gyakorlatok elterjedéséhez.

 

„Az elismerés igazolja, a győri önkormányzat jól döntött, amikor felismerte ennek a területnek a fontosságát, gyakorlati hasznát és a polgármesteri hivatalon belül külön szervezeti egységet hozott létre a város marketingtevékenységének kialakítására, koordinálására. A modell hatékonyságát mutatja, hogy programjainkkal, kampányainkkal jelentősen hozzá tudtunk járulni a város idegenforgalmának növeléséhez, a színvonalas fesztiválok és városi attrakciók pedig jó hírét vitték városunknak nem csak az országban, de határainkon túl is.” – fogalmazott Domanyik Eszter a Városmarketing és Programszervezési Főosztály vezetője. Hozzátette, a város marketingtevékenysége kettős célt szolgál, a turisták városunkba csábítása mellett Győr kiemelt figyelmet szentel az itt élők lokálpatriotizmusa erősítésének, hogy minél többen ismerjék, és legyenek büszkék Győr értékeire. „Az elnyert gyémánt minősítések is jól mutatják, hogy a legfiatalabb korosztályra különös hangsúlyt fektetünk. A Győrkőcfesztivál egyedivé teszi városunkat, a verseny szervezői által eredetisége, ötletessége miatt külön kiemelt meséskönyv-sorozat azt szolgálja, hogy a fiatalok tisztában legyenek vele, milyen csodás városban élnek, az EYOF-ot népszerűsítő film üzenete, hogy bárkiből lehet bajnok, a Győri Balett pedig ma már egy márka, amelyre korhatár nélkül büszkék lehetünk.” A főosztályvezető hangsúlyozta, ha a fiatalokkal már gyermekkorban megismertetjük a város szépségeit, bemutatjuk a lehetőségeket, megszeretik, magukénak érzik és jobban kötődnek majd Győrhöz, hosszú távon is itt tervezik életüket, amellyel a város további gyarapodását szolgálják. „Az, hogy törekvéseinket a városmarketing szövetség is ilyen pozitívan értékeli, nagyon jó visszajelzés számunkra, megerősít minket abban, hogy ezt az utat folytassuk tovább.”