





A mobilparkolás tapasztalatairól
A GYŐR-SZOL Zrt. 2011. május 2-án vezette be fizetőparkoló hálózatban a mobiltelefonnal történő jegyvásárlás lehetőségét.
A mobilparkolás igénybevétele kétféle módon történhet:
előzetes regisztráció és egyenlegfeltöltés nélkül (ad hoc módon)
az Első Mobilfizetés Elszámoló Szolgáltató Zártkörűen Működő Rt. EME Zrt-vel kötött szerződés és egyenlegfeltöltés alapján
Az utóbbi lehetőség azon ügyfelek részére előnyös, akik rendszeresen használják a mobil parkolást, és havonta nagy összegű parkolási díjat kívánnak mobiltelefonon keresztül kiegyenlíteni.
A bevezetés első hónapjában, májusban 2497 esetben, míg júniusban már 3348 esetben került sor a parkolási díj mobil parkolási szolgáltatáson keresztül, ad hoc módon történő kiegyenlítésére. Az egyenlegfeltöltés alapján fizető autósok száma ennek körülbelül 10 százaléka volt. Ez összességében az első hónaphoz képest 34%-ot meghaladó, dinamikus bővülést mutat. A GYŐR-SZOL a következő hónapokban a szolgáltatás ismertségének növelésével párhuzamosan további növekedésre számít.
A májusi adatok alapján a teljes felszíni parkolójegy árbevételhez viszonyítva a mobil parkolásból származó bevétel 5,4%-ot ért el. Ugyanez az adat június hónapban már 6,5%-ra emelkedett.
A mobil parkolással kapcsolatos ügyfél panaszok jellemzően a rendszám helytelen megadására, vagy nem a parkolási hely szerinti díjövezet hívószámának használatára voltak visszavezethetők.
Tapasztalataink szerint a mobil parkolási rendszer bevezetése ügyfeleink között kedvező fogadtatásban részesült, különösen a határozatlan idejű parkolási lehetőség díjfizetését vették igénybe előszeretettel az autósok. - tájékoztatott Ozsvárt Tamás vállalati kommunikációs menedzser.