





A Sziget-Révfalu hídról
A tervezett Szigetet Révfaluval összekötő híd projektindító fórumát április 23-án, szerdán tartották a Városháza dísztermében…
A fórumon Borkai Zsolt polgármester, dr. Szekeres Tamás az egyetem rektora, dr. Németh Viktor Révfalu, Kalmár Ákos Újváros és dr. Schmidt Péter Sziget képviselője, valamint Révi Zsolt főépítész, Tóthné Papp Terézia a városépítési osztály vezetője, Bartha Gusztáv az Útkezelő Szervezet vezetője, Bogár Zsolt a Mérnök Muhely és Bodrossy Attila az Építész Muhely képviselője tartott tájékoztatót.
Borkai Zsolt elmondta, bár nyilvánvalóan kellemetlenségekkel is jár, elengedhetetlen a két városrészt összekötő híd megépítése. Fontosnak tartják azonban a Szigetben, illetve Révfaluban élő polgárok véleményének a megismerését, ezért hívták össze ezt a beszélgetést.
Dr. Szekeres Tamás arról szólt, hogy a híd építésével párhuzamosan az egyetemen mintegy hétmilliárdos fejlesztés, vagyis nagy volumenu építkezés zajlik majd. (részletek itt.) A két jelentős beruházást megfelelően kell összehangolni, a híd megépítését támogatják.
Tóthné Papp Terézia elmondta, elkészült az ütemterv, amelynek mentén valósulna meg a beruházás. Hozzátette, amennyiben minden a tervek szerint halad, 2010-ben átadásra kerül a két városrészt összekötő híd. A beruházás becsült költsége 3,5 milliárd forint.
Bogár Zsolt részletesen is szólt az elképzelésekről – hangsúlyozva, hogy a híd kétszer egy sávos lesz, mert a célja a két városrész közötti közvetlen kapcsolat megteremtése, nem pedig a kamionos, átmenő forgalom erre a területre való kiszolgálása. A híd egyben csökkentené a belváros forgalmát is, hiszen a másik városrészbe igyekvőknek nem kellene a belváros felé kerülniük. Hozzátette, a híd természetesen a gyalogos és kerékpáros forgalmat is lebonyolítja, megépültéig pedig továbbra is a „kis Erzsébet híd” látja el ezt a feladatot, ami utána áthelyezésre kerülne.
Kiemelte, a számítások szerint ez a híd 4500 jármu/nap forgalmat bonyolítana, ami nagyjából a Rába kettős híd forgalmával egyenértéku. A beruházás során közel három kilométernyi úthálózat fejlesztés történne (valamint ezen a területen közmu rekonstrukció is). A Szigeti oldalon a forgalmi irányok szétválasztásával mérsékelnék a forgalmat. Ezen az oldalon jelzőlámpás csomópontok, míg a révfalui oldalon (Rónay – Hédervári – Szövetség u csomópont, Kálóczy tér – Egyetem csomópont) körforgalom létesülne. A Kálóczy tér forgalmát egyirányúsítanák.
Bodrossy Attila hozzáfuzte, olyan hidat kell megvalósítani, amely nem elválaszt, hanem összeköt, és ez külsejében is megnyilvánul. Mint mondta egy 60 méter fesztávolságú hídnak nem látványosnak, nem drágának kell lennie, „pusztán” össze kell kötnie két városrészt. Mint mondta, a pályázóknak nem korlátozzák kreativitásukat, az előzetes tervek azért készültek, hogy támpontot nyújtsanak számukra az önkormányzat elképzeléseiről.