





Átadták a Jedlik hídhoz kapcsolódó úthálózatot
Az önkormányzat saját beruházásaként megvalósult, két városrészt érintő közúthálózat-fejlesztést Borkai Zsolt polgármester 2012. április 3-án adta át…
A Szigetet Révfaluval összekötő Jedlik Ányos hidat már 2010 őszén felavatták és megindult a közvetlen forgalom a két városrész között. A fejlesztés azonban jóval több, mint az önállóan is jelentősnek számító új híd építése, hiszen a kapcsolódó úthálózat is megújult, megváltozott a forgalmi rend a területen. – kezdte a polgármester.
Mint mondta, az elmúlt évtizedek egyik legnagyobb szabású vállalkozása volt ez a beruházás az önkormányzat részéről, hiszen az 5,6 milliárd forintos projekt teljes egészében önerőből valósult meg. A polgármester hangsúlyozta, az építkezés nem volt egyszerű feladat, hiszen egy másik nagyberuházással, az egyetemi fejlesztéssel együtt, lényegében egy helyen zajlott. Az összefogás és a gondos egyeztetések révén azonban össze tudták hangolni a két fejlesztést.
A beruházás leglátványosabb eleme a 140 méter hosszú Jedlik híd, amely két, korábban egymástól elszigetelt városrész között teremti meg a forgalmi kapcsolatot. A projekt jelentősége, hogy nem csupán az új hidat, de a komplett kapcsolódó úthálózat megépítését, fejlesztését is tartalmazta.
A közel 5 km hosszan érintett úthálózaton végig kerékpárutak is épültek, megújultak a járdák burkolatai és a környező zöldterületek is. Teljes mértékben átépítették a közvilágítási hálózatot, az energiaellátási rendszereket és a távközlési hálózatokat. Az érintett közműveket is korszerűsítették.
Sziget városrészben és Újvárosban 4 új körforgalmú csomópont és egy jelzőlámpás csomópont készült el. Komplett utak, útszakaszok újultak meg a kapcsolódó gyalogos, kerékpáros és forgalomtechnikai fejlesztésekkel.
Révfalu városrészben a Hédervári út egy jelentős szakasza épült át a Széchenyi István Egyetem mentén. A Kálóczy téren egy kisebb, valamint a Rónay Jácint és Szövetség utcai kereszteződésben egy nagyobb méretű körforgalmú csomópont létesült a csatlakozó útszakaszok átépítésével, a kapcsolódó gyalogos, kerékpáros és forgalomtechnikai fejlesztésekkel.
A kivitelező KSM 2008 Konzorcium (tagjai: Közgép Zrt., Strabag-MML Kft. és Mahíd 2000 Zrt.) képviseletében Szigeti Ferenc jelentette készre a beruházást, amellyel egy 2008-ban kezdődött nagyprojekt zárult le, és amely az új híddal és az útépítésekkel jelentősen megkönnyíti a közlekedést a két városrész között, illetve infrastrukturális szempontból még inkább bekapcsolja az egyetemet a város vérkeringésébe.