Figyelem! Az Ön által felkeresett archív weboldal már nem frissül. Amennyiben Győr Megyei Jogú Város megújult honlapjára szeretne ellátogatni, úgy kattintson ide: gyor.hu!

×Figyelem! Az Ön által felkeresett archív weboldal már nem frissül. Amennyiben Győr Megyei Jogú Város megújult honlapjára szeretne ellátogatni, úgy kattintson ide: gyor.hu
image
image
image
image
image
image
image
image

Bemutatták a forgalomtechnikai változásokat

Győr közlekedéskorszerusítési programjának részeként megvalósult forgalomtechnikai – jelzőlámpás – beavatkozásokat december 20-án, csütörtökön bejárás keretében mutatták be…

Borkai Zsolt polgármester elmondta, a forgalomkorszerusítési program első része megvalósult, a mostani bejáráson a jelzőlámpás beavatkozásokat követhetik nyomon a résztvevők. Hozzátette, a hangolások, változtatások célja a gördülékenyebb közlekedés.

Az út során az Útkezelő Szervezet részéről Prédl Antal intézményvezető-helyettes, projektmenedzser ismertette a főbb tudnivalókat. Az első állomás a Szent István út volt, ahol a jelzőlámpás forgalomirányítás korszerusítésének célja volt, hogy a Gárdonyi utca csomópontjában a Bécs felől érkezők folyamatosan haladhassanak tovább, a sebesség az összehangolásban érje el a 45 km/h-t, a mellékirányú fázisok sorrendje legyen optimális. A torlódások kezelésére kiegészítő jelzőket szereltek fel.

A Szent István úton a beavatkozások érintették a Gárdonyi úti, a Teleki úti, a Baross híd, az Aradi vértanúk útja, a Jókai úti, a Munkácsi úti és az Újlak utcai csomópontokat.

A Tihanyi Árpád úton a Csaba utca, Buda utca és az Attila utcai csomópontokban történtek változtatások. Ezeknek célja, hogy megszüntessék a torlódásokat, a tényleges forgalmi helyzetnek leginkább megfelelő vezérlő program muködjön, javítsák az összehangolt forgalomirányítást. Itt megtörtént a szükséges geometriai változtatások kiépítése is.

A csomópontokban új KRESZ táblákat helyeztek ki, a feleslegeseket leszerelték. A közös gyalogos-, és kerékpáros átvezetésre figyelmeztető sárga villogó fényjelzők növelik a biztonságot. Új sávkiosztást alakítottak ki a Tihanyi Árpád út Mester utca felőli ágán, a meglévő különálló egyenes és egyenes-jobbra sávokat összevonták. A Tihanyi aluljáró felőli ágon a balra sávban lévő forgalom elől elzárt területet megszüntették.

A Szigethy Attila úton úgy végezték a beavatkozásokat, hogy a tényleges forgalmi helyzetnek leginkább megfelelő vezérlő program muködjön, különös tekintettel a délelőtti és délutáni csúcsidőszakokban jelentkező eltérő forgalmi igények kiszolgálására. Építési, burkolati-jel módosítási és jelzőfej elhelyezési beavatkozások a Zrínyi utcai csomópontban, a vásárcsarnok előtti gyalogos átkelőnél, a Tihanyi  csomópontban és a benzinkút csomópontjában történtek.

A Szigethy-Zrínyi csomópontban a Szigethy Attila út Baross G. u. felőli ágon kiegészítő egyenes jelzőt helyeztek el. A 821. sz. főút felőli ágon lévő balra kanyarodó sávban jármuérzékelő detektorhurkok épültek.

A beavatkozás érintette még a Szigethy Attila úton a Baross G, a Bartók, a Tihanyi, és a Kodály csomópontokat.

A 821-es főútnál nagyobb mértéku beavatkozásra a Kálvária úti és a Mónus Illés utcai csomópontokban volt szükség. A Kálvária úti csomópontnál a mellékirányú közlekedések külön fázisba kerültek, közös gyalogos és kerékpáros átvezetést alakítottak ki. A meglévő csomóponti jelzésrendszert átalakították, az új forgalmi rendre sárga villogó figyelmeztet.

A Mónus Illés úti csomópontban a forgalmi igényeknek megfelelően külön jobbra és egyenes-balra vegyes sávot alakítottak ki a Mónus Illés utcai ágon, így a kerekzöldes irányítás kapacitása jelentősen növelhető, kiegészítő jelzővel a jobbra kanyarodás két fázisban kaphat szabad jelzést. A 821-es főút mellett az Orgona utcai ágon közös gyalogos, kerékpáros átvezetést építettek. A 821-es úton a beavatkozások érintették még a Lajta úti, a 201-es úti, a 83-as főúti csomópontokat.

Ezen kívül beavatkozás történt a Mártírok útján, amely a Szeszgyár úti, Nagysándor József utcai és az Ipar úti csomópontokat érintette.