image
image
image
image
image
image
image
image

Európában is egyedülálló híd épült városunkban

Elkészült a Kálmán Imre út folytatásában, az M19-es út felett átívelő, az egész kontinensen is kuriózumnak számító felüljáró, amely a gyalogosok és a kerékpárosok számára is biztonságos átkelést biztosít a gyorsforgalmi út felett…

 

A megvalósult beruházás sokak problémáját orvosolja. Az itt élő, kerékpárral közlekedő lakosok vagy jelentős kerülővel, vagy szabálytalanul és magukat komoly veszélynek kitéve, az úton át közlekedtek. A híd megépítésével a dinamikus, egyszerű és biztonságos gyalogos és kerékpáros átkelés lehetőségét teremtették meg.

 

„2006 óta 225 milliárd forintot fordítottunk városfejlesztésre önkormányzati forrásból, a magyar állam támogatásával és a sikeres uniós pályázatok révén. A fejlesztések között kiemelt helyen szerepeltek a közútfejlesztések. Nem csak az úthálózat felújítását végeztük folyamatosan, de számos új utat, sőt több hidat is építettünk.” – fogalmazott Borkai Zsolt polgármester, aki kiemelte, a szentiváni lakosok közmeghallgatáson jelezték az igényt, hogy teremtsék meg újra a biztonságos kapcsolatot az M19-es út által elvágott területek között. A megoldást sikerült megtalálni, méghozzá egy műszaki ritkaságnak számító műtárgy megépítésével, hiszen mindössze egy átlós főtartó épült, és erre függesztették fel a pályaszerkezetet. Az újszerű megoldás egyszerű, biztonságos és költséghatékony is, hiszen mintegy 320 millió forintból új hidat kapott a város, amely önkormányzati forrásból valósult meg.

 

„2014-ben polgármester úrral és a városrész önkormányzati képviselőjével együtt konzultáltunk az itt élőkkel, és az akkor megfogalmazott igények mára megvalósultak.” – tette hozzá Simon Róbert Balázs győri országgyűlési képviselő. Példaként az akkor már folyamatban lévő Vonal út kiépítését, a szintén a dinamikus közlekedést segítő 813-as utat és a magánberuházásban megvalósult bevásárló központot is említette, végül a fejlesztések legújabb elemeként a híd átadását.

 

Dr. Sik Sándor Győrszentiván önkormányzati képviselője hozzáfűzte, ez a beruházás egy fontos mérföldkő a városrész életében, hiszen egy nagyon balesetveszélyes helyzetnek vet véget. Sokak életét könnyíti meg az elkészült felüljáró, amely – ahogy fogalmazott – jó példája annak a szemléletnek, amellyel az önkormányzat a városrészek kiegyensúlyozott fejlődését segíti.

 

„Az M19-es út felett meglévő Felüljáró úti műtárgy megfelelő bővítése az adottságai miatt nagyon költséges lett volna. A szakemberek végül olyan megoldást találtak, amellyel egy teljesen új összeköttetés jön létre a Kálmán Imre út újbóli összekötésével, ráadásul az eredeti elképzelés töredékéből.” – ismertette a fejlesztés hátterét Prédl Antal, a győri Útkezelő Szervezet intézményvezetője, aki hozzátette, a gyalog, illetve tolt kerékpárral használható felüljáró esetében olyan műszaki kuriózumról van szó, amely miatt a hidász szakma biztosan ellátogat majd hozzánk.

 

A Magyarországon egyedülálló híd kivitelezője a Kútház Kft. volt. Ügyvezető igazgatója, Bella Tamás elmondta, a rendelkezésre álló hely miatt volt szükség a különleges műszaki megoldásra, amelynek lényege, hogy egyetlen asszimetrikus főtartó tartja a szerkezetet. A látványában is különleges híd megépítéséhez komoly számításokra, precíz munkavégzésre volt szükség, de az elkészült műtárgy 32,5 tonna terhelés mellett is tökéletes értékeket produkált.

 

A csőszelvényű ívtartót egyébként Hollandiában készítette egy speciális acélelemeket gyártó vállalkozás, így a közel 15 tonnás ívtartó elemet közúton szállították Győrbe. A 47 méteres támaszközű híd építésének egyik leglátványosabb mozzanata a főelemek összeillesztése és az ívtartó bedaruzása volt. Nem csak a híd, a próbaterhelés is különlegesre sikerült, hiszen nyolcvan önkéntes próbálta egy ritmusban mozogva kilengetni a hidat. A fittnesz edzésnek is beillő próbaterhelés jó hangulatban telt, s végül a mérést végző mérnökök is örülhettek a megfelelő értékek láttán.

 

A felüljáró avatásán a résztvevők egy különleges kerékpáros bemutatót is láthattak, és természetesen a hordógurítás, és annak csapra verése sem maradhatott el. Végül nem maradt más hátra, minthogy a közlekedők birtokba vegyék a város új hídját.