Figyelem! Az Ön által felkeresett archív weboldal már nem frissül. Amennyiben Győr Megyei Jogú Város megújult honlapjára szeretne ellátogatni, úgy kattintson ide: gyor.hu!

×Figyelem! Az Ön által felkeresett archív weboldal már nem frissül. Amennyiben Győr Megyei Jogú Város megújult honlapjára szeretne ellátogatni, úgy kattintson ide: gyor.hu
image
image
image
image
image
image
image
image

Győri modell

 

Rugalmas duális képzési rendszer kialakítására törekszik a Széchenyi
István Egyetem
2009-2011 közötti tananyag-fejlesztési projektek eredményeként a Széchenyi István
Egyetemen az őszi félévtől 28 fő kezdte meg a duális mérnökképzésben az utolsó két
féléves tanulmányait.
A most zajló „A Practing tapasztalataira épülő duális mérnökképzési módszerrel
felépített részlegesen német nyelvű járműmérnök BSc szak megvalósítása a
Széchenyi István Egyetemen, a Kecskeméti Főiskola közreműködésével” című
pályázat egyik kuriózuma, hogy annak köszönhetően kialakíthatják a magyarországi
duális mérnökképzés hosszú távú modelljeinek elvét.
A feladat nehézsége több okból adódik: van egy törvényi szabályozás, melybe bele
kell illeszteni az újszerű képzési formát. Több multinacionális cég anyavállalatánál
ugyanis már működik a duális mérnökképzés, de még a németországi vállalatoknál is
teljesen eltérő rendszerekről van szó, így még nehéz az egységes kezelés. Valamint a
projektben érintett felsőoktatási intézmények oktatási struktúrái, szokásai sem
egységesek.
A problémák kiküszöbölésére 2012 őszén egy kutatócsoport alakult a pályázat
keretein belül. Tagjaik képviselik a Széchenyi István Egyetemet és a Kecskeméti
Főiskolát. Munkájuk során átvilágították a Németországban működő duális képzési
modelleket az Audi és a Mercedes cégeknél, megnézték a jelenlegi törvényi
lehetőséget, felmérést készítettek a hazai leányvállalataiknál, valamint áttekintették a
két felsőoktatási intézmény működő struktúráját.
Ennek eredményeit egy megvalósíthatósági tanulmányban összegzik, amely alapot
teremt a cégek, a felsőoktatási intézmények és törvényhozók részére, hogy a
magyarországi viszonyokat figyelembe vevő rugalmas duális képzési rendszer jöjjön
létre. Amely megfelelő módon lehetőséget biztosít minden résztvevő számára a helyi
specialitások érvényesülésére.
Az egyetem „A Practing tapasztalataira épülő duális mérnökképzési módszerrel
felépített részlegesen német nyelvű járműmérnök BSc szak megvalósítása a
Széchenyi István Egyetemen, a Kecskeméti Főiskola közreműködésével” című,
TÁMOP-4.1.2.A/1-11/1-2011-0006 azonosító számú projektjét az Európai Unió és a
magyar állam több mint 164 millió forinttal támogatja.

Rugalmas duális képzési rendszer kialakítására törekszik a Széchenyi István Egyetem

 

2009-2011 közötti tananyag-fejlesztési projektek eredményeként a Széchenyi István Egyetemen az őszi félévtől 28 fő kezdte meg a duális mérnökképzésben az utolsó két féléves tanulmányait. A most zajló „A Practing tapasztalataira épülő duális mérnökképzési módszerrel felépített részlegesen német nyelvű járműmérnök BSc szak megvalósítása a Széchenyi István Egyetemen, a Kecskeméti Főiskola közreműködésével” című pályázat egyik kuriózuma, hogy annak köszönhetően kialakíthatják a magyarországi duális mérnökképzés hosszú távú modelljeinek elvét.

 

A feladat nehézsége több okból adódik: van egy törvényi szabályozás, melybe bele kell illeszteni az újszerű képzési formát. Több multinacionális cég anyavállalatánál ugyanis már működik a duális mérnökképzés, de még a németországi vállalatoknál is teljesen eltérő rendszerekről van szó, így még nehéz az egységes kezelés. Valamint a projektben érintett felsőoktatási intézmények oktatási struktúrái, szokásai sem egységesek. A problémák kiküszöbölésére 2012 őszén egy kutatócsoport alakult a pályázat keretein belül. Tagjaik képviselik a Széchenyi István Egyetemet és a Kecskeméti Főiskolát. Munkájuk során átvilágították a Németországban működő duális képzési modelleket az Audi és a Mercedes cégeknél, megnézték a jelenlegi törvényi lehetőséget, felmérést készítettek a hazai leányvállalataiknál, valamint áttekintették a két felsőoktatási intézmény működő struktúráját.

 

Ennek eredményeit egy megvalósíthatósági tanulmányban összegzik, amely alapot teremt a cégek, a felsőoktatási intézmények és törvényhozók részére, hogy a magyarországi viszonyokat figyelembe vevő rugalmas duális képzési rendszer jöjjön létre. Amely megfelelő módon lehetőséget biztosít minden résztvevő számára a helyi specialitások érvényesülésére.

 

Az egyetem „A Practing tapasztalataira épülő duális mérnökképzési módszerrel felépített részlegesen német nyelvű járműmérnök BSc szak megvalósítása a Széchenyi István Egyetemen, a Kecskeméti Főiskola közreműködésével” című, TÁMOP-4.1.2.A/1-11/1-2011-0006 azonosító számú projektjét az Európai Unió és a magyar állam több mint 164 millió forinttal támogatja.