





Hivatalosan is átadták a Baross hidat
Bár a híd már mintegy két hónapja járható, a hídavatás a napokban, a beruházás teljes befejezése után történhetett meg.
A Baross Gábor híd 121-évvel ezelőtt, 1893-ban épült. 1945-ben lebombázták, és 1948-ban építették újjá. Azóta történtek ugyan felújítások, de ilyen komplex munkát most végeztek rajta először.- fogalmazott Simon Róbert Balázs győri országgyűlési képviselő. Hozzátette, a híd a város egyik legfőbb közlekedési útvonalán található, naponta közel húszezer járműegység halad át rajta, ezért megújítása különösen is fontos volt. Kiemelte, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. az idén országosan összesen 2,5 milliárd forintot fordított nyolc híd felújítására, és ebből messze a legnagyobb volumenű munka a győri volt, hiszen a Baross híd az Európai Unió támogatásával, 1,4 milliárd forintból újulhatott meg.
Fekete Dávid alpolgármester kifejtette, a híd felújítása jól illeszkedik abba győri fejlesztési sorozatba, amely hídjaink állapotának javítását célozza. Hozzátette, az elmúlt időszakban az önkormányzat nem csak rekonstrukcióra, de új műtárgyak építésére is vállalkozott, gondoljunk csak a Jedlik, vagy az új pinnyédi hídra. Az alpolgármester hangsúlyozta, a beruházás a város és a Magyar Állam gyümölcsöző együttműködését is jól példázza, amelynek révén Győrben számos nagyberuházás valósult meg, és van folyamatban napjainkban is.
Völgyesi Zsolt Károly, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója elmondta, a munkálatok során a 130 méter hosszú híd 12 nyílása közül a szélső 2-2 nyílásban levő szerkezetet, egy-egy pillérrel együtt teljesen elbontották és újakat építettek. A többi pillér megerősítése, a megmaradó acél főtartók, vasbeton szerkezeti részek és a hídfők felújítása is megtörtént. A híd új szigetelést, útburkolatot és dilatációt kapott, megújultak a járdák, lépcsők, korlátok és kandeláberek. Az Eszperantó út mellett úgy épült az új hídvédő kapupár, hogy az nagyobb közúti űrszelvény magasságot biztosít a forgalom számára. A vezérigazgató megköszönte a győriek türelmét, amelyet a felújítás ideje alatt tanúsítottak, amit azzal próbáltak megköszönni, hogy a tervezettnél előbb adták át a hidat a forgalomnak.
A felújítás tényét a Városháza felőli gyalogos lépcső mellett egy emlékkő is őrzi.