





Átadták a rakparti utat
A Kossuth-híd konzolkorszerűsítésének és kerékpárút építésének, valamint a Móricz Zsigmond rakpart átépítésének ünnepélyes avatását 2012. január 26-án tartották…
Dr. Somogyi Tivadar alpolgármester, belvárosi önkormányzati képviselő hangsúlyozta, amióta megindult a forgalom a rakparti úton, érezhetően kisebb a forgalom a belvárosi utcákban. Hozzátette, a belváros gépjárműforgalmának csökkentését további intézkedésekkel fogják elősegíteni.
Prédl Antal Győr Megyei Jogú Város Útkezelő Szervezetének intézményvezetője kifejtette, Győr közlekedési koncepciója szerint a korabeli várfalon belüli terület forgalomcsillapított övezetté alakulhat át, amelynek fontos eleme a közelmúltban elkészült beruházás.
Az átalakítás során a Kossuth-hídról az új út a híd alá vezetve halad és az Újkapu utcai csomópontnál tér vissza a Móricz Zsigmond rakpart szintjére. Ehhez kapcsolódva a belvárosban több forgalmi rend-változás is történt, megváltozott többek között az Újkapu utca, a Bástya utca, a Vörösmarty utca, majd a Liszt Ferenc utca forgalmi iránya.
Az út tervezésénél csak olyan építőanyagok és úttartozékok jöhettek szóba, melyek az árhullámból, árvízből adódó terheléseknek ellen tud állni. A megvilágítást a városban korábban még nem használt, új típusú lámpatesteket alkalmaztak. A lámpafejek három irányba vetítik a fényt fémhalogén forrással.
Az alsó rakparti út előkészítési munkálatai 2011. májusában kezdődtek a régi pályaszerkezet, a kockakövek elbontásával. A csapadékcsatorna építését követően hajlékony pályaszerkezet épült drain-betonba ágyazott szegélykő sorral, a buszmegállók pedig bazaltbeton szerkezetből épültek. A forgalom 2011. november 7-én indulhatott meg az alsó rakparti úton.
A 603 méteres utat 54 közvilágítási oszlop övezi. A beruházás 398 millió forintba került.
Az útépítéssel együtt az 1928-ban épült rácsos acél szerkezetű Kossuth-hídon is átalakításokat végeztek. A 2006-ban végeztetett fővizsgálat kimutatta, hogy 3-5 éven belül el kell végezni a gyalogjárda burkolatcseréjét, szigetelését, a járdakonzol felújítását. A munkák során járdafelület-szélesítést is végeztek, így a kerékpárút biztonságos átvezetését is sikerült megoldani. A Kossuth-hídi kerékpárutat decemberben vehették birtokba a kerékpárosok.
A híd felújítása 87 millió forintból valósult meg.