





Második lett a győri egyetem napelemes csapata
A hollandiai Rotterdamban, városi körülmények között rendezték a Shell Eco marathon 2012. évi energiatakarékossági versenyét. A világcég 1983-ban indított versenyére ezúttal a meghirdetett kategóriákban 22 ország több mint 200 csapata nevezett.
A győri Széchenyi István Egyetem SZEnergy napelemes csapata az első napon sikeresen teljesítette a szigorú gépátvételi procedúrát. A versenybírók átvizsgálták a kocsi mechanikai, elektronikai és biztonsági elemeit, s összehasonlították a Shell versenyszabályzatával, a csapat által elküldött technikai leírással.
A győriek gyorsan vették ezt az akadályt, de a nevezett csapatok közül többeknek a szigorúság nagy gondot, az indulási jog elvesztését jelentette. A verseny értékelési feltétele volt a pozitív energiamérleg: több energiát kellett termelni, mint amit a jármű mozgása során elhasznált - mondta el Pup Dániel, a SZEnergy hallgatói csapatvezetője.
A gépátvétel után lelkileg megkönnyebbült győri egyetemistáknak ezúttal volt idejük felkészülni a másnapi edzésre, a következő napok versenyeire. Az edzésnapokon kiderült, hogy a rotterdami pálya korántsem ideális az eddigiekhez képest: gondot okoztak az úthibák, a csatornafedelek, a csapat számára különösen nagy nehézséget jelentettek az árnyékos részek. A pálya egyharmadát fák és magas épületek árnyékolták, ezért szükséges volt a jó taktika a napos részeken.
A műholdas felvételek elemzése során határozta el a csapat a győztes futamon való elrajtolás pontos időpontját is.
A meteorológiai helyzetfelmérés nagyon jól sikerült. Szép napos időben indultak el a szombati, 39 perces futamra, ami egyben az utolsó esély volt a jó eredményhez. 10 másodperc kivételével az összes időt felhasználta a csapat, hogy minél több energiát termeljenek a napelemekkel. Az energiamérleg 121,7 százalékos lett, ami a második helyett jelentette a győri Széchenyi István Egyetem csapatának.
Az ezüstérmes győri SZEnergy csapatot 2012. május 31-én, csütörtökön 10 órakor köszöntik a Széchenyi István Egyetem vezetői, a szakmai támogatók, az egyetem oktatói és hallgatói. A helyszín az Új Tudástér előtti sétány.
A Kecskeméti Főiskola csapatának járműve egyetlen liter benzin felhasználásával 2696 kilométert tett meg, s ezzel saját kategóriájukban másodikak lettek. A felhasznált egyetlen liter benzinnel el tudnának jutni Norvégia legészakibb pontjától egészen Milánóig.