Figyelem! Az Ön által felkeresett archív weboldal már nem frissül. Amennyiben Győr Megyei Jogú Város megújult honlapjára szeretne ellátogatni, úgy kattintson ide: gyor.hu!

×Figyelem! Az Ön által felkeresett archív weboldal már nem frissül. Amennyiben Győr Megyei Jogú Város megújult honlapjára szeretne ellátogatni, úgy kattintson ide: gyor.hu
image
image
image
image
image
image
image
image

MULTIMÉDIÁS ÉS JÁTÉKIPARI ALKALMAZÁSOK A GYŐRI INFORMATIKAI KÉPZÉSBEN

Az interaktív számítógépes alkalmazások és játékok fejlesztésével foglalkozó közép-kelet európai cégek mind több szakembert keresnek. Magyarországon és a környező országokban a felsőoktatási intézmények jelenleg nem kínálják a lehetőséget hallgatóiknak ezen keresett szakterületeken a specializálódásra.

2009 februárjától a győri Széchenyi István Egyetemen egy új tárgysorozattal bővült az informatikus hallgatók számára elérhető képzési paletta. Ennek első eleme az Interaktív 3D környezetek modellezése című tárgy, mely a bevezető félévben interaktív multimédia néven vált ismertté. Ennek középpontjában a valóságot élethűen modellező virtuális világ megalkotása, annak a fotorealizmus felé hajló valós idejű megjelenítése áll.

Az elméleti órákon a hallgatók megismerkednek a valós idejű 3D grafikai megjelenítés, a fizikai szimuláció, a mesterséges intelligencia, a hálózati programozás alapjaival, a fejlődési irányokkal. A kreditrendszerre épülő képzésben fontos szempont, hogy az elméleti szaktudás gyakorlatban történő alkalmazását ipari szakemberek is segítik. A gyakorlati órákon a hallgatók napjaink piacvezető rendszerének, a Crytek által fejlesztett CryEngine2 szerkesztőjének a használatát sajátítják el a cég budapesti stúdiója szakemberek közreműködésével. Ugyanezzel a technikával készült több világsikerű videojáték, így az oktatást segítő szakemberek kezei között formálódott Crysis Warhead is.

Ez a kezdeményezés Magyarországon és a közép-kelet európai térségben jelenleg egyedülálló. „A győri Széchenyi István Egyetemen alapvető törekvés, hogy a hallgatók modern, piacképes, kreativitásra ösztönző tudást kapjanak, s felkészültségük eredményesen alapozza meg a diploma megszerzését követő elhelyezkedést” – mondta el dr. Csík Árpád egyetemi docens, a Matematika Tanszék oktatója, aki az interaktív multimédia képzés szakmai gazdája.