





„Ne dőljön be!”
A Gazdasági Versenyhivatal június végén tájékoztató kampányt indított annak érdekében, hogy az emberek figyelmét felhívja a fogyasztói csoportok veszélyeire.
A GVH ezekben az ügyekben eddig összesen 28 eljárást indított a fogyasztói csoportokat szervező cégek ellen, melyből 22 esetben a Versenytanács megállapította a jogsértést. Ezek alapján csak ebben az évben több mint 64 millió forint bírságot vetett ki a hivatal a jogsértő hirdetések után, ennek ellenére a cégek tovább folytatják ezt a gyakorlatot, aminek megakadályozására a GVH-nak további hatósági jogköre nincs.
Az utóbbi időben jelentősen megnőtt a fogyasztói csoportokkal és azok hirdetéseivel kapcsolatos panaszok száma. A GVH ezért a jogi eljárások mellett 2012. június 27-én „Ne dőljön be!” címmel társadalmi célú kampányt indított annak érdekében, hogy a potenciális ügyfelek figyelmét felhívják a fogyasztói csoportok veszélyeire és a hirdetések csúsztatásaira. A társadalmi célú hirdetésektől és sajtómegjelenésektől azt remélik, hogy kevesebben fognak hinni a félrevezető hirdetéseknek, és a fogyasztók tudatosabban döntenek majd, ha találkoznak ezekkel.
Fentieken túl a kampány ideje alatt a GVH segítséget is nyújt külön a fogyasztói csoportok ügyében megerősített ügyfélszolgálatán keresztül, melyet ezen időszak alatt az ingyenesen hívható 06-80-48-48-48-as számon is elérhetnek az ügyfelek. Ezen felül a GVH honlapjáról (www.gvh.hu) érhető el a kampány honlapja: www.nedoljonbe.hu címmel, ahol a panaszosok támogatást és segítséget kaphatnak még az előtt, hogy bedőlnének a fogyasztói csoportok „hitegetéseinek”.