





ORSZÁGOS VÁROSMARKETING VERSENY A MISKOLCI EGYETEMEN KÉT GYŐRI CSAPATTAL
A Miskolci Egyetem Marketing Intézete az elmúlt év végén hirdette meg városmarketing versenyét. A versenyre a győri Széchenyi István Egyetem Marketing és Menedzsment Tanszékének támogatásával két csapat nevezett. Az első fordulóra egy választott város marketingtervének elkészítése volt a csapatok feladata. - A tervben nemcsak az új, megvalósítható ötletek, tervek kialakítása szerepelt, hanem feladat volt a város több szempontú elemzése, versenyképességi tényezőinek bemutatása – mondta el Eisingerné Balassa Boglárka, a Széchenyi István Egyetem gazdasági tanára. A verseny szervezői és támogatói központi kérdésként határozták meg a környezettudatosságot és a környezetvédelmet.
Az elő zsűri a hatvan nevezett csapat közül negyvenkettőt hívott meg a verseny első fordulójára. A résztvevő csapatok harminc város marketingtervét készítették el, a Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Karának két csapata mellett a budapesti Corvinus Egyetem csapata is Győrt választotta. A második fordulóba 12 csapat, köztük a két győri jutott tovább. A győri PrimR csapat tagjai – a tatabányai Hegymegi Rita, a kistokaji Kovács Katalin, a sümegi Orsós Györgyi és a herendi Rankl Andrea - a kereskedelem és marketing szakon, a Fantasztikus hármas csapatbeliek – a potyondi Császár Ildikó, a szombathelyi Dóka Csilla és a fertődi Vámosi Zsófia - a marketing mesterszakon tanulnak. A Győr környezeti értékeire építő PrimR felkészítői EisingernéBalassa Boglárka gazdasági tanár és dr. ErcseyIda egyetemi docens, a klasszikus és modern városi értékeket elemző Fantasztikus hármas konzulensei dr. Józsa László egyetemi tanár és Keller Veronika gazdasági tanár voltak. Az első forduló után a PrimR az ötödik, a Fantasztikus hármas a hatodik helyen jutott tovább.
A közelmúltban tartott második fordulóban a marketingterv alapján a feladat az egy éves kommunikációs terv elkészítése volt. A bemutatás során a kreativitást, az ötletességet, a kidolgozottságot, a szakmai megalapozottságot és a prezentációs technika alkalmazását értékelte a szakmai zsűri.
A két győri csapat az első fordulós pozícióját megőrizve eredményesen szerepelt a miskolci városmarketing versenyen. Sikerességük a Győri Polgármesteri Hivatal, a Zichy-palota és a Rába Futómű Kft. szakmai közreműködésének is köszönhető. A Miskolci Egyetem Marketing Intézete két év múlva hirdeti meg az újabb megmérettetést, s már most kezdeményezik az Országos Városmarketing Műhely megalapítást. - számolt be Winkler Csaba az egyetem kommunikációs titkára.