





Öt új autóbusz a győri tömegközlekedésben
A buszokat hétfőn délelőtt a városháza előtti téren mutatták be, ahol Borkai Zsolt polgármester elmondta, az öt új busz jelentősen hozzájárul a tömegközlekedés színvonalának emeléséhez. Pócza Mihály, a Kisalföld Volán vezérigazgatója hozzátette, már rég óta szerették volna csuklós buszokkal bővíteni a jármuparkot, de ezeket csak külföldről, és sokkal magasabb áron lehetett volna beszerezni.
A Kisalföld Volán 2006-ban írt ki közbeszerzési eljárást hat darab alacsony belépésu, csuklós autóbusz beszerzésére pénzügyi lízing konstrukcióban. A tendert a Budapest Lízing Zrt. és a Kravtex Kft. közös ajánlata nyerte el. A jármuvek darabonként közel 52 millió Ft (+ÁFA) értékuek.
A beszerzéshez a pénzügyi fedezetet részben saját forrásból, részben az állami normatív támogatásból, részben pedig az önkormányzatok támogatásából biztosították. Az autóbuszok közül öt a győri, egy pedig a soproni helyi közlekedésben üzemel.
Az autóbusz kivitele maradéktalanul kielégíti az esélyegyenlőségi törvény előírásait. A második ajtónál kialakított kihajtható feljáró lehetővé teszi a mozgáskorlátozottak és a babakocsival utazók akadálymentes feljutását a buszra.
A jármu 18 méter hosszú és kétharmad részben alacsonypadlós. Befogadó képessége 170 fő, ebből 40 az ülőhely és 130 az állóhely. Az ülések középkomfortú szövetbetétes kiviteluek. A nagy befogadó képesség biztosítja, hogy a csúcsideju zsúfoltság csökkenjen, és az utasok kényelmesebben utazhassanak.
Az utastér légcseréjéről három tetőszellőző - amelyek egyben vészkijáratok is – és a tetőre épített hat ventilátor gondoskodik. A természetes szellőzést az 1/3-ad részben elhúzható oldalüvegek biztosítják. A jármu önálló futőberendezéssel rendelkezik, így a téli időszakban jól futhető az utastér.
A megfelelő jármudinamikáról a 194 kW teljesítményu Euro 3-as IVECO gyártmányú motor, valamint az ötfokozatú Allison automata nyomatékváltó gondoskodik. Az átadáson résztvevők egy próba út során győződhettek meg az új buszok kényelméről.