





SZEnergy Team - AZ ELSŐ NAP LAUSITZBAN
A SZEnergy Team, a Széchenyi István Egyetem csapata kedden megérkezett a németországi Lausitzba. Az idei, 26. Shell Eco-marathon Europe versenyen 22 ország 213 csapata vesz részt Lausitzban, Németországban. A kihívás egyszerű: megtervezni, megépíteni és vezetni a legtakarékosabb autót egy meghatározott távon.
A győri egyetemisták a délelőtti, a kora délutáni órákat a bokszban töltötték, készülődtek a technikai átvételre. A SZEvolution Car sikeresen megfelelt minden technikai feltételnek, versenyre alkalmasnak minősítették. 138 kg-mal mérlegelték, ami azt jelenti, hogy bőven belefért a 160 kg-os súlyhatárba. A Széchenyi István Egyetem hallgatóinak a tavalyi járműhöz képest 16 kilóval sikerült csökkenteniük a súlyt. Délután 18 órakor már sikeres tesztköröket is teljesített a jármű a versenypályán, a csapattagok bíznak benne, hogy a továbbiakban is minden rendben lesz.
- Sajnos az előrejelzések nem jósolnak túl kedvező időjárási viszonyokat a következő pár napban, azonban azt a hírt kaptuk, hogy holnap délután naposabb idő várható. Emiatt a verseny szervezői úgy döntöttek, hogy előrehozott időpontban, már szerdán 17 órakor rajthoz állhatunk, amely nem a legmegfelelőbb a napelemes kategóriának, azonban örülünk a rendezőség rugalmasságának – mondta el Szauter Ferenc, a csapat vezetője.
A jelenlegi állás, az előrejelzések szerint a verseny idején kevés esély van a napos időre. Ezt a versenybíróság már felismerte, és az előrejelzések szerint próbálják átalakítani a verseny időpontokat. Most azt szeretnénk velük megbeszélni, hogy egy korábbi időpontban versenyezhessünk. Számunkra talán egy kora délutáni futam lenne az optimális. Bízunk benne, hogy sikerül közös nevezőre jutnunk – tette hozzá a csapatvezető. A másik, amiről folyamatosan tárgyalnak a szervezőkkel, hogy a pozitív energia mérleg ne legyen kritérium az eredmény kihirdetése szempontjából, mivel azt a megfelelő napos verseny hiányában lehetetlen elérni. Erre vonatkozóan is bíztató jeleket tapasztaltak, azonban konkrétumokat még nem tudnak.
A Széchenyi István Egyetem csapata, a SZEnergy Team kitűnően teljesített a 2008-as Shell Eco-marathon Europe, a dél-franciaországi Nogaroban rendezett versenyén, s a napenergia kategóriában az első helyezést érte el. A csapat 2009-ben, a németországi Lausitzban ugyanennek a kategóriának az abszolút győztese lett.