





TESTVÉRVÁROSOK TURISZTIKAI KONFERENCIÁJA
2010. július 16-án a Győri Városháza Kék Termében Győr testvérvárosainak részvételével turisztikai konferenciát tartottak, melyre az Európai Unió „Európa a polgárokért” programjának támogatásával megvalósuló „Testvérvárosok utcája” elnevezésű rendezvény keretén belül került sor.
A résztvevők, összesen 16 fő Erfurtból, Ingolstadtból, Poznańból, Sindelfingenből, valamint a házigazda Győr városából érkeztek. Miután minden város bemutatta saját idegenforgalmi koncepcióját, fontosabb nevezetességeit és ajánlatát, a jelenlévők megvitatták, hogy miként lehetne szorosabbra fűzni a testvérvárosok közötti együttműködést turisztikai téren, valamint hogy mik azok az egymástól átvehető ötletek, amik segíthetnek még több turistát vonzani városaikba.
Az előadók hangsúlyozták a kultúra, a sport és a termálfürdők kiemelkedő szerepét, valamint a városok honlapjainak és Tourinform irodáinak fontosságát. Érdekes volt látni, hogy Európa többi országában is hasonló problémákkal küzdenek a városok az idegenforgalom területén, mint Magyarországon.
A résztvevők a konferencia zárásaként arra a következtetésre jutottak, hogy jó marketing nélkül az idegenforgalmi tevékenység, a kulturális rendezvények nem sokat érnek, hiszen a turistákat csak megfelelő reklámmal lehet az eseményekre csalogatni.