Figyelem! Az Ön által felkeresett archív weboldal már nem frissül. Amennyiben Győr Megyei Jogú Város megújult honlapjára szeretne ellátogatni, úgy kattintson ide: gyor.hu!

×Figyelem! Az Ön által felkeresett archív weboldal már nem frissül. Amennyiben Győr Megyei Jogú Város megújult honlapjára szeretne ellátogatni, úgy kattintson ide: gyor.hu
image
image
image
image
image
image
image
image

TISZK: A projektindító konferenciáról

Győr város TÁMOP-2.2.3 projektjéhez kapcsolódóan (amely a humánerőforrás fejlesztést célozta meg, ebben többek között a Győri TISZK intézményrendszerének felállítására, intézményirányítási rendszer kidolgozására és a menedzsment, valamint a pedagógusok továbbképzésére irányul), 2009. május 29-én projektindító konferenciával hivatalosan is elkezdődött „A szakképzés struktúrájának átalakítása Győrben térségi integrált szakképző központ szervezésével” című – TIOP–3.1.1.-08/1-2008-0028 projekt megvalósítása, amelyre a város közel 900 millió Ft pályázati forrást fordíthat. A projekt futamideje 24 hónap, és 2010 december 31-én zárul. A megvalósításban 20 győri szakközép- és szakiskola több mint 9800 diákja, közel ezer pedagógusa vesz részt. A projektet a Városházán létrejött TISZK csoport és projektmenedzsment koordinálja.

A résztvevőket Dr. Ottófi Rudolf alpolgármester köszöntötte. Megnyitó gondolataiban kifejtette, hogy a város sokat tett és tesz azért, hogy a munkaerő-piaci igényekre rugalmasan reagálni képes integrált szakképzési rendszer működjön Győrben – a Győri TISZK –, hiszen a korszerű szakképzés sokat segíthet a jelen és a jövő gazdasági életében.

Dr. Medvegy Tilda, az Oktatási Hivatal Nyugat-dunántúli Regionális Igazgatóságának regionális igazgatója előadásában a TISZK-ek szerepét, fontosságát hangsúlyozta a Nyugat-dunántúli régió szakképzésében. Molnár Zsuzsanna, közoktatási, mérés-értékelési szakértő a korszerű mérés-értékelés szakképzésben betöltött szerepéről, és a pályaválasztás, pályaorientáció kapcsolatáról beszélt.

Papp András az Oktatási és Kulturális Osztály osztályvezetője a pályázat keretében megvalósuló beruházásokról tartott tájékoztatást. A projekt keretében a Gábor László Szakképző Iskola tetőterében pályaorientációs központot alakítanak ki, valamint a Győri Térségi Integrált Szakképző Központ (TISZK) elhelyezésére is itt lesz lehetőség. Az építkezés látványterveivel is megismerkedhettek a program résztvevői az előadás során.

A projekt konkrét tevékenységeit Baráth Lászlóné a Győri TISZK csoportvezetője, a TIOP projekt projektmenedzsere ismertette. A projekt keretében modern pneumatika-hidraulika és mechatronikai laborok kialakítására is sor kerül, valamint további 5 középiskolát modern oktatási és gyakorlati oktatást segítő eszközökkel látnak el.

A TISZK jelentősége a szakképzésben az, hogy megszűnnek a párhuzamosságok, stabilizálódnak a létszámok, a szakképzési profilok tervezhetőbbé válnak, a rendszer átláthatóbb lesz. A modulrendszerű kompetencia alapú elméleti- és az ehhez illeszkedő gyakorlati képzéssel az intézményből kikerülő hallgatók piacképes ismereteket szerezhetnek. Az „élethosszig tartó” tanulás elvárásainak megfelelően a fiatalok jobban tudnak alkalmazkodni a megújuló technológiai kihívásokhoz, a változó munkaadói igényekhez, ezáltal javul a foglalkoztatás aránya is. A menedzsment irányításával folyamatos párbeszéd alakul ki a munkaadói oldal és a képzőintézmények között, ami hozzásegít a valós piaci szükségletek jobb megismeréséhez és ezáltal a szakember kereslet-kínálat egyensúlyának megteremtéséhez. A meglévő humánerőforrások összehangolásával és folyamatos képzésével a szakmai munka színvonala növekszik. A közösségi szolgáltatások és a  felzárkóztatás révén a hátrányos helyzetű tanulók lemorzsolódása csökken, motiválttá lehet őket tenni a szakképzésbe való reintegrációra.

Prioritást élvez a programban az Esélyegyenlőségi tervben megfogalmazottak szellemében a hátrányos helyzetű, a roma fiatalok, a sajátos nevelési igényű, az oktatási rendszerből lemorzsolódó tanulók bevonása a szakképzésbe. A közösségi funkciók erősítése is fontos feladat, amelyet a felnőttképzési rendszer kibővítésével, a pályaorientációs rendszer kialakításával, lelkisegély-szolgálat, valamint mentorhálózat működésével valósul meg.

A projekt disszeminációja keretében több rendezvény megszervezésére, valamint egységes arculat kialakítására, honlap működtetésére is sor kerül. – számolt be Baráth Lászlóné TIOP projektmenedzser.