





TISZK: Projektindító konferencia
Projektindító konferenciával március 27-én, pénteken hivatalosan is elindult Győrben „A szakképzés struktúrájának átalakítása Győrben térségi integrált szakképző központ szervezésével” című – TÁMOP-2.2.3-07/2-F-2008-0023 számú – projekt megvalósítása, amelyre a város négyszázmillió Ft pályázati forrást fordíthat.
A projekt futamideje 24 hónap, 2010 december végén zárul. A megvalósításba 20 győri szakközép- és szakiskola több mint 9800 diákja, közel ezer pedagógusa kapcsolódik be. A projektet a Városházán létrejött TISZK csoport és projektmenedzsment koordinálja.
A résztvevőket Dr. Ottófi Rudolf alpolgármester köszöntötte. Megnyitó gondolataiban kifejtette, hogy a városnak nagyon fontos a munkaerő-piaci igényekre rugalmasan reagálni képes integrált szakképzési rendszer működése – Győri TISZK –, hiszen a szakképzés minősége a jövő záloga lehet.
Az alpolgármester kiemelte, a képzést a munkaerő piaci igényekhez igazítja a város, ezt szolgálja a szakképzési reform, s a hiányszakmákban tanulók támogatása is.
Fontos cél, hogy a diákokban és a szülőkben reális kép alakuljon ki a lehetőségeket illetően, hogy kellőképpen megismerjék a különböző szakmákat, és így felelősségteljes döntést tudjanak hozni a pályaválasztást illetően. Az eligazodást szolgálja a létrehozandó pályaorientációs központ is.
A nap folyamán Hajnal János a debreceni TISZK ügyvezető igazgatója előadásában a digitális iskola kialakításáról, működéséről, az iskolai adminisztráció megkönnyítéséről szól, valamint a debreceni TISZK működésének tapasztalatairól számol be. A Győri TISZK megalakulásáról, struktúrájáról, feladatairól Papp András Oktatási és Kulturális Osztály osztályvezetője beszél. Győr egyedülálló modellt választott a szakképzési rendszer megújítására, melynek keretében a szakmai alapozó és a szakképző évfolyamok szétválasztása történik meg.
A projekt konkrét tevékenységeit Baráth Lászlóné a Győri TISZK csoportvezetője ismerteti. A projekt keretében többek között szervezetfejlesztés, humánerőforrás-fejlesztés, a modulszerű, kompetencia alapú oktatás megvalósítása, a pedagógusok módszertani felkészítése történik meg képzések keretében. Prioritást élvez a programban az Esélyegyenlőségi tervben megfogalmazottak szellemében a hátrányos helyzetű, a roma fiatalok, a sajátos nevelési igényű, az oktatási rendszerből lemorzsolódó tanulók bevonása a szakképzésbe. A közösségi funkciók erősítése is fontos feladat, amelyet a felnőttképzési rendszer kibővítésével, a pályaorientációs rendszer kialakításával, lelkisegély-szolgálat, valamint mentorhálózat működésével valósul meg.