Figyelem! Az Ön által felkeresett archív weboldal már nem frissül. Amennyiben Győr Megyei Jogú Város megújult honlapjára szeretne ellátogatni, úgy kattintson ide: gyor.hu!

×Figyelem! Az Ön által felkeresett archív weboldal már nem frissül. Amennyiben Győr Megyei Jogú Város megújult honlapjára szeretne ellátogatni, úgy kattintson ide: gyor.hu
image
image
image
image
image
image
image
image

Új csomópont épül a vásárcsarnoknál

A Vásárcsarnok felőli Verseny utcai ágat rácsatlakoztatják a Szigethy Attila útra csak jobbra kanyarodással, jelzőlámpás szabályozás mellett. Az új csomópont bekapcsolása a rendszerbe nem érinti negatívan a zöldhullám lefolyását…

 

A Szigethy Attila út a város egyik legfontosabb, kelet-nyugati irányú főtengelye közlekedési szempontból. Az utat nagy forgalmú átbocsátó képességre tervezték annak érdekében, hogy az 1-es számú főúttal párhuzamosan ki tudja szolgálni a város és az átmenő forgalom igényeit. Ennek megfelelően 1975-ben még csak 2x1, pár év múlva már 2x2 sávos út létesült járdákkal, kerékpárutakkal. A Szigethy Attila út esetében az újabb áttörés az összehangolt jelzőlámpa rendszer kiépítésével történt az 1990-es évek elején. A 2006-os év átalakulást hozott a Nádor aluljáró és a Fehérvári úti jelzőlámpás körforgalom megépítésével, rugalmas forgalom lebonyolítás és új közúti kapcsolat jött létre a Baross-híd mellett.

 

Azóta évről-évre növekszik a forgalom, csak egy számadatot érdemes megemlíteni: az elmúlt 18 év alatt 70 százalékkal nőtt a gépjárművek száma Győr-Moson-Sopron Megyében, Győr sokrétű vonzóereje miatt azonban szorzókat kell ehhez a nagyságrendhez illeszteni, így meghaladja a 100 százalékos növekedést a gépjárművek száma a városra nézve. Kedden sajtótájékoztatón Radnóti Ákos alpolgármester, Adyváros önkormányzati képviselője és dr. Gancz Tamás képviselő is kiemelte, hogy több lakossági bejelentés érkezett hozzájuk, miszerint nagyon megnövekedett a zajszint a Szigethy Attila úton az elhasználódott útburkolat miatt.

 

Prédl Antal a győri Útkezelő Szervezet vezetője elmondta, a burkolat felújítás a Bartók Béla út és Kodály Zoltán út között valósul meg a meglévő aszfalt eltávolításával és újra aszfaltozásával, a szegélykövek, csatorna fedelek kicserélésével. A Szigethy Attila út kapacitás növelése, a zöldhullám jobb kihasználtsága érdekében három autóbuszöblöt építenek, így a jövőben a buszok nem a forgalmi sávokban, hanem attól elválasztott öblökben állnak meg. Megszűnik a Szigethy Attila út – Tihanyi Árpád út csomópont közelében lévő, belváros felé haladó járatokat kiszolgáló helyközi buszmegálló, ezzel együtt a Szigethy Attila út 99. sz. előtti helyi buszöböl ki lesz bővítve helyközi járatok számára is.

 

A Vásárcsarnok megközelíthetőségére a Lehel utca, a Herman Ottó utca és a Corvin utca állt eddig rendelkezésre. A Szigethy Attila út felújítása során a Vásárcsarnok felőli Verseny utcai ágat rácsatlakoztatják a Szigethy Attila útra csak jobbra kanyarodással, jelzőlámpás szabályozás mellett. Az új csomópont bekapcsolása a rendszerbe nem érinti negatívan a zöldhullám lefolyását.

 

Az útszegélyen kívüli szélesítések során, azaz a Verseny utcai csomópont és a három buszöböl építése ivóvíz vezeték csomópontok, elektromos kábelek és távközlési kábelek áthelyezésével járnak, melyek aprólékos munkavégzést igényelnek, így a munkák kezdete még nem lesz látványos, de sajnos a kétszer-két sávos út egy-egy sávosra szűkítésére szükség van és szükség lesz több hónapon keresztül.

 

Kivitelezést összehangolták a Győrszol Zrt. Távhőszolgáltatási üzletágával és a Pannon-Víz Zrt-vel, a Magyar Telekommal és az E-on-al is. Az elkövetkező három hónap nehezebb lesz a közlekedők számára, hiszen a kivitelezés egyre nagyobb teret fog elvenni, emiatt a város Útkezelő Szervezete az autósok megértését, türelmét kérik, akik mindenképpen hosszabb menetidővel számoljanak.